Retour

Als u niet tevreden bent met uw aankoop, weet dan dat we u een eenvoudig en transparant retourproces zullen aanbieden.

Kan ik mijn aankoop ruilen of retourneren?

Sale items, items in koppelverkoop of om andere reden afgeprijsde artikels kunnen niet geretourneerd worden.

We hopen dat u van uw aankoop houdt, maar we begrijpen dat de dingen soms gewoon niet helemaal kloppen. Ons retourbeleid houdt in dat u 14 dagen na ontvangst van je bestelling de tijd heeft om ons te laten weten dat u een artikel wilt ruilen of retourneren, en het artikel rechtstreeks naar Jackie James te retourneren voor een terugbetaling of omruiling. U kan ons hiervan op de hoogte stellen via e-mail (zie hieronder). Na ontvangst van uw retour label moet u het pakket binnen 4 werkdagen aanbieden bij een verzendpunt. Zonder bewijs van verzending met Track & Trace code worden verloren retourzendingen niet vergoed. Dit kan ook worden aangevraagd als de artikelen niet op tijd zijn geretourneerd. Bij te late verzending wordt de retour geweigerd.

Als uw artikel beschadigd of defect is, of als u een verkeerd artikel heeft ontvangen, zal Jackie James de verzendkosten voor het terugsturen van het artikel op zich nemen. Als u een artikel om een andere reden retourneert (bijvoorbeeld omdat het anders is dan verwacht of niet past), kunnen wij de kosten van de retourzending niet vergoeden.

Om hygiënische redenen kunnen artikelen die met een hygiënezegel (d.w.z. zwemkleding) worden verkocht en waarvan het zegel is verbroken of ontbreekt niet worden geretourneerd. Verder zijn onze cadeaubonnen en artikelen die op bestelling zijn gemaakt niet terugbetaalbaar of omruilbaar vanwege hun persoonlijke aard.

Belangrijk: de artikelen moeten compleet zijn (bv. samen met een ceintuur o.i.d. die bij het oorspronkelijke product horen) en in de originele verpakking zitten met de prijskaartjes erop, en mogen niet gedragen, gewassen of op enigerlei wijze beschadigd zijn. Jackie James behoudt zich het recht voor om de retourzending van artikelen die niet in overeenstemming met onze retourprocedure worden geretourneerd, af te wijzen.

Jackie James kan geen kosten of verantwoordelijkheid dragen met betrekking tot de retourzending geïnitieerd door de koper.

 

Hoe kan ik artikelen terugsturen om te ruilen of te retourneren?

Via BPost

U stuurt een mailtje naar info@jackiejames.be om uw retour aan te melden. Er wordt dan een link naar u verstuurd waar u uw retourlabel kan aankopen voor €6. Dit label kan u na aankoop uitprinten, op het pakket kleven en afgeven bij uw postkantoor. Opgelet! Binnen 4 werkdagen na ontvangst van deze link moet u het pakket aanbieden bij een verzendpunt. Indien dit later gebeurt, wordt uw retour geweigerd.

Wat moet ik precies doen om (een deel van) mijn bestelling te retourneren?

Via BPost

Als u ervoor kiest om artikelen te retourneren via bpost, stuur dan een e-mail naar info@jackiejames.be met uw verzoek tot retournering binnen 14 kalenderdagen, gerekend vanaf de dag nadat u uw bestelling heeft ontvangen. Vermeld daarbij uw naam, klantnummer, ordernummer en het (de) artikelnummer(s).

Bij ontvangst van uw verzoek van retour, sturen wij u een link waar u uw retourlabel kan aankopen voor €6 (dus op eigen kosten). Dit label kan u na aankoop uitprinten, op het pakket kleven en afgeven bij uw postkantoor.

Bij goede ontvangst van je retourzending zullen wij het bedrag binnen 14 dagen na ontvangst van je retourzending op je bankrekening bijschrijven. Let op: terugbetalingen worden gedaan via dezelfde betaalmethode (bijv. online bankieren en/of creditcard) die u heeft gekozen bij het plaatsen van je bestelling.

Nadere uitleg over ‘kosten van verzending’ en ‘retourkosten’

De verzendkosten zijn de kosten die u heeft betaald op het moment dat uw bestelling door Jackie James naar u is verzonden.

De retourkosten zijn de kosten die u betaalt wanneer u (een deel van) uw bestelling terugstuurt naar Jackie James. Wij betalen alleen de retourkosten en de eventuele kosten voor het opnieuw afleveren van de artikelen (indien van toepassing) als de retour het gevolg is van een fout van ons of als de artikelen gebrekkig zijn.

Kan ik mijn artikel(en) omruilen?

Wilt u uw gekochte artikel(en) ruilen voor een andere maat of kleur? Dat is geen probleem!

U bestelt via de webshop de juiste maat of kleur die u nodig heeft. Verder meldt u ons via de bovengenoemde retourprocedure dat u uw gekochte artikel wenst terug te sturen. De retourprocedure die hierboven werd beschreven is hierop van toepassing.